Facebook, intre „Like” si ‚Dislike”

By on 30/10/2014
facebook

* multi utilizatori se inreaba de multa vreme de ce Facebook nu le pune la dispozitie si opusul faimosului „Like”, pentru textele pe care nu si le-ar dori vizualizate * raspunsul il aflam chiar de la creatorii retelei de socializare

Cu totii am fost in ipostaza de vedea o actualizare a unui prieten pe Facebook si, neavand nimic semnificativ de scris sub ea, un simplu “Like” ne-a facut treaba mai usoara. Insa ce ne facem in situatia unui mesaj diferit, care necesita un comentariu de genul “Imi pare rau sa aud aceasta veste trista”. Daca ar exista un buton de “dislike”, ar fi mai simplu.

Discutia nu este noua, este un lucru care apare din cand in cand, si, se pare, ca a fost de fapt un subiect fierbinte inca din timpul crearii butonului “Like” pe Facebook. Iar aceasta dezvaluire a fost facuta chiar de Bret Taylor, ex CTO la faimoasa retea. Acesta a explicat, de asemenea, de ce nu a existat o astfel de optiune, și, cel mai probabil, nici nu va fi una, din cauza complexitatii pe care ar presupune-o. „Butonul de antipatie a fost un subiect abordat in nenumarate discutii. De fapt, chiar limbajul si semnificatia cuvantului in sine a fost ceva ce s-a discutat foarte mult, de asemenea. Dar in ceea ce priveste un eventual Dislike, principalul motiv al lipsei lui este ca, in contextul retelei sociale, negativitatea pe care butonul o implica are o multime de consecinte nefericite”, a explicat specialistul.

Iar pentru a intelege mai exact motivatia lipsei butonului cu pricina, acesta a explicat principiile care au stat la baza faimosului “Like”: “Motivul pentru care am lansat butonul in primul rand a fost ca au existat o multime de situatii in care oamenii voiau doar sa aprecieze ceva, dar fara a avea nimic de spus. Astfel, o multitudine de comentarii gen “cool” sau “wow” s-au transformat intr-un singur clic. Nu a fost nicicand considerat ca fiind exprimarea sentimentului de placere”, a completat Taylor.

Rautaciosii vor sa… urasca

Insa un buton de „dislike” nu ar functiona in acelasi mod si ar aduce doar o multime de negativitate cu el, cu posibile implicatii asupra hartuirii pe internet, de exemplu.„Am sentimentul ca daca ar fi sa existe un buton de dislike, aspectele sociale negative ne-ar termina. Daca doriti sa displaceti ceva, ar trebui, probabil, sa scrieti un comentariu, pentru ca exista cu siguranta si cuvinte care sa exprime ceea ce vreti sa spuneti”.

Nu trebuie sa mai mentionam, de asemenea, faptul ca un buton „Dislike” nu ar fi la fel de util ca „Like” pentru publicitatea directionata pe Facebook, dar asta ar fi doar o abordare usor cinica din partea noastra.

Twitter si Facebook fac aceleasi greseli ca MySpace

Vesti proaste si pentru profesionistii Twitter: se pare ca agregatorul de feed-uri are mai mult soarta unui spam, ca si in cazul ultimelor incercari si idei. Te-ai saturat de oameni care relateaza lucruri despre care nu-ti pasa? Ei bine, Twitter este pe cale sa agraveze situatia. Cea mai recenta idee a lor este de a va permite sa vedeti mesaje de la persoane pe care nu le urmezi. Problema ar fi ca, daca ai fi vrut sa vezi acele postari, ai fi accesat deja optiunea „Follow”. Iar aceasta problema se poate observa deja la Facebook, unde gasiti indicatii despre sporturile preferate ale unor persoane care nu te intereseaza, opinii politice pe care le gasiti absolut oribile, farse care s-au demascat dinainte de a va naste, celebritati de care nu va pasa si tot felul de non sensuri si prostii new age.

Insa, cum totul pare sa se reduca la bani, s-arparea ca optiunea „Dislike” sa nu apara prea curand printre prioritatile retelelor de socializare.

About Mihaela Olariu

Adauga raspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>